Gyakran ismételt kérdések

A játék menete

 
Hogyan tudok témát választani, ha elindítottam a játékot? A játékra kattintva megjelenik előttünk az egész sziget, melynek három fő része van a három téma szerint. Az oldal tetején egymás mellett a három téma (vállalkozás, mezőgazdasági vállalkozás, fogyasztóvédelem) is fel van sorolva, ezek egyikére kattintva érheted el az adott témához kapcsolódó játékok gyűjteményét.
Mit jelentenek a játékok fölött a csillagok? A játék fölötti csillagok a játék nehézségi szintjét jelölik. Az értékelés 1-től 5-ig van. Az 1-es a legkönnyebb, az 5-ös a legnehezebb.
Mi történik, ha játék közben lejár az idő? Ha játék közben lejár az időd, a játék automatikusan lejár, és az addig elért pontjaidat ajánlja fel. 
Tudok-e később még játszani azzal a játékkal, amivel már korábban játszottam? Az egyénieket ismételheted, viszont tudnod kell, hogy az eredetihez képest kevesebb pontért kezdheted újra. Érdemes tehát mérlegelni, hogy megtartod a játék során megszerzett pontjaidat, vagy újrajátszod a játékot. 
Mire jó a forródrót? A forródrót bizonyos játékokon belül jelenik meg. Célja, hogy ha elakadsz a feladat megoldásában (pl. az akasztófánál) a forródrót gombra kattintva kapsz egy kis segítséget a megfejtésben. Azt azonban tudnod kell, hogy ha igénybe veszed a forródrótot, akkor már nem kaphatod meg a játékban elérhető maximális pontszámot.
Mire jó az értékelés gomb? Az értékelés gomb némely játék esetében kerül elő. Akkor érdemes erre rákattintani, ha úgy gondolod, végeztél a játékkal. Ha megnyomod az értékelés gombot, akkor egy ablakban megjelenik, hogy mennyi pontot értél el az adott játékban. Ekkor eldöntheted, hogy újrajátszod a játékot (kevesebb maximálisan elérhető pontszámért), vagy elfogadod az megszerzett pontszámot. 
Mi történik, ha játék közben megnyomom az értékelés gombot? Ha játék közben rákattintasz az értékelés gombra, véget ér a játék, és egy ablakban megjelenik, hogy mennyi pontot értél el az adott játékban. Ekkor eldöntheted, hogy újrajátszod a játékot (kevesebb maximálisan elérhető pontszámért), vagy elfogadod a megszerzett pontszámot.
Mi történik, ha játék közben az ablak mellé kattintottam és kilépett a játékból? A játék attól nem áll le, hogy mellékattintottunk. ha ráfrissítesz az oldalra, megint előkerül a játék. Közben azonban az időd telik.
Ha kilépek egy játékból, akkor azt tudom-e folytatni később ott, ahol abbahagytam? Amíg az időkeret tart, vagy a tanár le nem zárja a játékot (csoportos játékok esetében) addig lehet folytatni a játékot.
Hogyan tudok az egyik témából átmenni másik téma játékaira? A témák (azaz vállalkozás, mezőgazdasági vállalkozás, fogyasztóvédelem) játékai között csak úgy lehet lépni, hogy az adott játékból kilépsz, és a Vissza gombbal átmész arra a felületre ahol a témák közül választhatsz.
Csoportos játék  
Hogyan tudok játszani a csoportos játékokkal? A csoportos játékokat minden esetben a tanárod indítja. Ezek a játékok a tanórán kezdődnek el (akkor is ha tantermen kívüli feladatot kell megcsinálni), tehát ha be vagy jelentkezve, és a tanár elindítja a játékot nálad az automatikusan, vagy az oldal frissítése után elindul. Csoportos játékot tanári közreműködés nélkül nem tudsz játszani.
Hogyan tudom az osztálykódomat beváltani? Az osztálykódot a rendszer fogja tőled kérni, miután a tanárod létrehozta az osztályt a SziTu felületen.
Hogyan tudom megszerezni az osztálykódomat? Az osztálykódot minden esetben a tanárodtól kapod, ő fogja ezt neked egy üzenetben átküldeni, melyet egy utána felugró ablakba kell majd beillesztened. Innentől kezdve az osztály tagja vagy a SziTu felületen is. 
Építkezés  
Mire jó az építés? Az építés, azaz a szigeted fejlesztése a verseny része. Minél több pontot értél el azaz minél több pénzt sikerült összegyűjtened, annál magasabb szintű épületeket tudsz megvenni. Ezek értéke is nagyobb (ez a vagyon nagyságánál látszik majd).
Miért nem tudok építkezni? Csak akkor tudsz építkezni, azaz épületeket vásárolni a szigetedre, ha elegendő pénzt gyűjtöttél össze. Ha rákattintasz az Építs, fejlessz gombra, ott azon épületek jelennek meg, melyeket adott anyagi helyzeted (összegyűjtött pontjaid alapján) meg tudsz vásárolni. 
Miből tudok építeni? Építkezni, azaz épületeket elhelyezni a szigeten az Építs, fejlessz menüpont segítségével lehet. Ezen belül vannak az adott témához illeszkedő épületek, melyeket megszerzett pénzednek (azaz pontjaidnak) megfelelően meg tudsz vásárolni. Csak azokhoz az épületekhez van hozzáférésed, melyeket meg is tudsz vásárolni, a többi ki van szürkítve. Amikor megvásárolsz egy épületet, a játék ezt automatikusan helyezi el a szigeteden.
Mivel jobb a magasabb szintű épület? Az egyes épületeknek több szintje van és ezek arányosan drágábbak is. A pénzértékén felül ezeknek eltér a vagyoni értéke is van (ezt leginkább amolyan eszmei értéknek lehet értelmezni). Ez az értékelésnél, a versenyzésnél számít, mivel az épületek vagyoni értéke fog számítani. 
Mit tudok csinálni az épületekkel? Az épületek a játékosok közötti versenyhelyzetben játszanak szerepet. Minél nagyobb az épületeid vagyoni értéke (ami különbözik a vásárlási értéktől, azaz amennyi pénzedbe került) annál előrébb lehetsz a rangsorban. Ami jó, nem?
Játék  
Melyik böngészővel működik a legjobban? A SziTu oldal legjobban Firefoxban működik. Emellett Google Crome-ban is jól fut.
Mi a játék célja? A játék célja többrétű. Először is az előzetesen megszerzett tudás elmélyítése játékos formában. Ez a tudás három témakört (vállalkozás, mezőgazdasági vállalkozás, fogyasztóvédelem) ölel fel, melyek részletes tartalmát a tudásbázis alatt lehet megtalálni. Az egyéni és csoportos játékok ezekre épülnek. Mivel azonban játékokról beszélünk, ez a tanároknak egy módszertani eszköz arra, hogy segítsék a diákok tanulási folyamatait, a diákok pedig amellett, hogy tanulnak a játékok során, jól is érezhetik magukat, hiszen ez lehetőség egy kis versengésre (lásd építkezés), kreativitásra, szórakozásra. A játékok során megszerzett pontok tulajdonképpen fizetőeszközként szolgálnak, melyekkel különböző épületek szerezhetők be. Ezekkel az épületekkel gazdagíthatjuk, fejleszthetjük a saját szigetünket. 
Kik készítették a játékot? A játékot egy nagy partnerség együtt készítette. A csoport vezetője, és a fejlesztés irányítója a TREBAG Kft (www.trebag.hu). A fejlesztésben 7, különböző profilú iskola vett részt, valamint grafikusok, fejlesztők, technikusok serege is. 
Mit csináljak, ha nem tölt be a játék? Ha a játék nem tölt be vagy kifagy, akkor érdemes frissíteni az oldalt. Ez általában segít.
Mire jó a verseny? A verseny ösztönzésnek jó, arra, hogy összehasonlítsd a saját teljesítményed a többiekével. Egy játék során mindig izgalmas figyelni, hogy ki nyer a végén. Emellett ez a verseny a való életre is némiképp felkészít, hiszen a mindennapi életben is gyakori a versenyhelyzet, melyben bizonyítanod kell, hogy te vagy a legjobb, egy adott feladatra a legalkalmasabb. Emellett persze ne feledkezzünk meg a csapatmunkáról sem.
Mire jó a fogalomtár? A fogalomtárban azokat a fogalmakat gyűjtöttük össze, melyek a tudásbázis anyagaiban megjelennek, és úgy gondoltuk, jelentésük nem egyértelmű, illetve további magyarázatra szorulnak, mert számotokra ismeretlenek, idegenek, újszerűek stb.
Mire jó a profilom? Rengeteg mindenre jó a profilod. Először is itt megtekinthető, mely játékokon vagy már túl, hogy állsz pénzügyileg (mennyi pontot szedtél össze témákra lebontva), illetve itt tekintheted meg a szigeted fejlődését, amennyiben csináltál róla pillanatképeket. 
Mit lehet a beállításoknál módosítani? A beállításoknál a regisztráció során megadott alapadataidat módosíthatod.
Mire jó a döntésfa? A döntésfa tulajdonképpen egy szituációs játék. Pont nem jár érte, viszont akárhányszor újrajátszható. A döntésfák célja, hogy az adott témakörben kipróbáljátok, mennyit tudtok, és a tudásotokra építve hogyan döntötök. Mint az életben, nincsenek tökéletes megoldások. A játék célja elsősorban az, hogy döntéshelyzetek elé állítson titeket, megmutatva egyes döntések (stilizált) következményeit, valamint a játék után nem árt megbeszélni a tapasztalatokat. 
Hogyan tudom jelezni, ha hibát találok a játékban? A hibajelentés legegyszerűbb módja, ha üzenetet írsz a fejlesztőknek. Ezt az [email protected]
Képmentés  
Mire jó a képmentés? A saját szigeted aktuális állapotát kép formájában elmentheted. Ez arra jó, hogy a későbbiekben visszanézhesd, hogyan fejlődött a szigeted, milyen lépésekkel, fejlesztésekkel, teljesítményekkel jutottál el oda, ahol most vagy. A képek elmentése nem kötelező, de érdekes lehet végignézni a saját fejlődésed.
Hova menti el a képet? Az elmentett sziget képek a felhasználói profilon jelennek meg.
Pénz  
Mit jelöl a kukorica? A kukorica azt mutatja, hogy hány százalékát teljesítetted a mezőgazdasági játékoknak.
Mit jelöl a diagram? A diagram azt mutatja, hogy hány százalékát teljesítetted a vállalkozói játékoknak.
Mit jelöl a kosár? A kosár azt mutatja, hogy hány százalékát teljesítetted a fogyasztóvédelmi játékoknak.
Mire jó az aranypénz? Az aranypénz a vagyont jelöli. Figyelem, a vagyon és a pénz nem ugyan az! A vagyon tulajdonképpen a pontjaidból/pénzedből megvásárolt épületek értékét jelöli, mely sokszor eltér a vételi ártól.
Mire jó a papírpénz? A papírpénz azt jelöli, hogy mennyi pontot sikerült elérned. Annyi pénzed van, ahány pontod. Ebből a pénzből fejlesztheted aztán a szigetedet, vehetsz különböző épületeket. 
Hol jelennek meg a pontjaim, mit tudok velük csinálni? A pontjaidat legjobban a saját profilodon tudod nyomon követni. Itt témákra lebontva megjelenik, hogy mennyi pontot értél el, azaz mennyi pénzt sikerült összegyűjtened.
Miért nem tudok korábbi játékkal több pontot szerezni? A játékok alapvetően úgy lettek kitalálva, hogy újrajátszás esetén az eredeti pontszámnál kevesebbért lehet újra nekiveselkedni a játéknak. Egyrészt azért döntöttünk így, hogy elejét vegyük esetleges csalásoknak, másrészt viszont azért, hogy motiváljuk a játékosokat arra, hogy alaposan áttanulmányozzák a tudnivalókat (a tudásbázis fejezeteit), hiszen ez végső soron egy tanulós játék.
Ha a pontkérés helyett újrajátszom, akkor elveszítem a meglévő pontjaimat, szerezhetek több pontot? Ha újrajátszol egy adott játékot, akkor az eredetileg elérhető maximális pontszámot már nem kaphatod meg. Azonban ha ügyes vagy elérhetsz több pontot mint az első játékod alkalmával, ehhez azonban jól meg kell tanuld az adott anyagot.
Regisztrálás  
Hogyan tudok regisztrálni a játékra? A nyitóoldal jobb felső sarkában található a lehetőség regisztrálásra közvetlenül a bejelentkezés gomb alatt. Ha véletlenül a bejelentkezés opciót választottuk, akkor sincsen gond, mivel a bejelentkezésnél ugyanúgy felajánlja a lehetőséget regisztrálni. A regisztráció során nevet, felhasználónevet, jelszót, születési dátumot kell megadni, az iskolák közül választani (attól függően, hogy melyikbe tartozunk), valamint a nemünket is. Ezenkívül lehetőség van a Facebook profilunkkal is regisztrálni, ez esetben az ott tárolt adatokat fogja a rendszer felhasználni. 
Miért kapok hibaüzenetet regisztrálás közben? Ha hibaüzenetet kapsz, akkor valamit nem jól csináltál, elírtál, stb. Próbáld újra.