Blog
A SZITU tesztelése tanár szemmel
Készítő: Regele György

Regele György vagyok, az ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskolában tanítok informatikát és tanárként veszek részt a SZITU tesztelésében, fejlesztésében. Puding próbája az evés, és mivel informatika tanárként meg van rá a lehetőségem, a diákokkal kipróbáltuk a SZITU-t.

A gyerekek nagy örömmel fogadták, hogy tanulás helyett játék lesz órán. A játék nagyszerűsége éppen ebben van, azzal a különbséggel, hogy nem tanulás helyett van játék, hanem hogy a gyerekek játék közben tanulnak. Örömmel láttam, hogy ez nem csak elméletben működik. Amint elindítottuk a játékot, a beszélgetések, viccelődések abbamaradtak és mindenki nagy kíváncsisággal nézett körül a játék adatlapján. Aki tanít, az tudhatja, hogy milyen nehéz lekötni a gyerekek figyelmét, hát nyugodtan mondhatom, hogy a játéknak elég gyorsan sikerült. A játékok könnyen érthetőek, könnyen kezelhetőek, így a legkisebb korosztály is teljes játékosként vehet részt a tanulásban, semmiben nem szenved hátrányt nagyobb társaikkal szemben. A játék során beépített segítségek is vannak, amik tovább segítik a diákokat a tanulás útján. A kérdéssorok végén jutalmak vannak, amik persze a válaszadások helyességével összefüggésben vannak, ezzel ösztönözve mindenkit a minél jobb teljesítményre. A jobbak a feladat végén kedves dicsérőüzeneteket is kapnak. A csoportos játékokkal lehet tovább színesíteni a tesztelést, ilyenkor mindenki még jobban odafigyel, hogy a saját csapata gyűjtsön több pontot. A játék változatos, szép színes, könnyen hozzáférhető és könnyen érthető, így a lehetőség mindenkinek adott, hogy szórakozva hozza ki magából a legtöbbet.

 

A játék nagyon elnyerte tetszésemet

 

Élvezhetőség Rossz
Kinézet Rossz
Hasznosság Rossz