Blog
A SZITU tesztelése diák szemmel
Készítő: Regele György

Az ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskolában, már huzamosabb ideje folyik a SZITU játékoknak a tesztelése, és mivel a játékot 13-18 éveseknek tervezték, ők a valódi célközönség, így megkértem őket, hogy meséljenek kicsit a játékról, milyen érzés volt kipróbálni, mennyire tetszett nekik és hogy mennyire látják alkalmasnak a játékot tananyag oktatás szempontjából. A diákokból egyhangú lelkesedést váltott ki a játék,és nem csupán amiatt, mert órán nem a szokásos feladatsorokat kellett csinálni, hanem mert érezték, hogy a következő órát élvezni fogják!

 

Ezekből a véleményekből szedtem most össze a legfontosabbakat, amiket legjobban kihangsúlyoztak, vagy amit a legtöbben említettek. Mint tudjuk a gyerekek (is) nagyon szeretnek játszani, így miután mondtam, hogy a mai órán játéktesztelés lesz, egyből nagy volt az öröm. Első előnye a játéknak, hogy ha tanulni szeretnénk vele, nem kell elmenni könyvtárba, vagy hazacipelni a könyveket, egyszerűen csak leülünk a számítógép elé és már játszhatunk is.

 

A gyerekek érdeklődését azonnal felkeltette a színes környezet sok-sok gombbal, alig lehetett őket kordában tartani, hogy az óra az előírtak szerint folyjék. Szerencsére a játék kezelésével nem volt gond, részben, mert ők már ilyen környezetben nőnek fel, részben, mert a játék vezérlése egyszerű, könnyen érthető. Mindenki talált magának kedvenc játéktípust:

  • igaz-hamis,
  • akasztófa
  • tásasjáték, stb.,

de a favorit egyértelműen a csoportos, egymás elleni játék volt. Az óra után reménykedve kérték, hogy következő órán is folytassuk a tesztelést.


Megígérni nem tudtam, de szerencsére a játékot otthon is elérik, így együtt, játszva fejleszthetik tudásukat, ismerhetik meg a nagyvilágot.